اوج گیری دوباره کرونا در لهستان

وزارت بهداشت لهستان روز چهارشنبه از ۵۵۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. همچنین در این روز ۷۵ نفر دیگر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.

با این حساب تعداد مبتلایان به کرونا در لهستان از ابتدا تا کنون به ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. تا امروز در مجموع ۷۶ هزار و ۲۵۴ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در لهستان از دست داده اند.

از میان موارد ابتلا جدید تأیید شده در روز چهارشنبه ، بیشترین موارد (۱۲۴۹ مورد) مربوط به استان شرقی لوبلسکیه می باشد که این استان یکی از کمترین میزان واکسیناسیون در کشور را دارا می باشد.

وزارت بهداشت اعلام کرد از ۷۵ نفری که در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند ۵۴ نفر دارای بیماری های زمینه ای و ۲۱ نفر مستقیما بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. 

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد ۳ هزار و ۸۱۱ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ در بیمارستان های سراسر کشوربستری هستند که از این تعداد ۳۲۹ نفر از آنها زیر دستگاه های تنفس مصنوعی هستند و ۱۳۴ هزار و ۷۴۰ نفر دیگر نیز به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه شده اند.

مقامات هشدار داده اند که تعداد عفونت های COVID-19 در کشور ممکن است در هفته های آینده افزایش یابد زیرا نوع دلتا ویروس کرونا با سرعت بیشتری گسترش می یابد.

آدام نیجیلسکی، وزیر بهداشت در پایان ماه گذشته گفت: انتظار می رود موج چهارم بیماری همه گیر COVID-19 در ماه نوامبر یا دسامبر در لهستان به بالاترین حد خود برسد و روزانه بالغ بر ۴۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری وجود داشته باشد.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان