گارد مرزبانی: ثبت رکورد جدید اقدام برای ورود غیر قانونی به لهستان در یک روز

گارد مرزبانی لهستان ( Straż Graniczna ) اعلام کرد، این نیرو دیروز تعداد رکورد جدیدی از اقدام برای ورود غیر قانونی پناهجویان به خاک لهستان را خنثی کرده است.

گارد مرزبانی لهستان روز چهارشنبه ۲۹ سپتامبر در توییتی اعلام کرد: "دیروز ، گارد مرزبانی رکورد ۴۷۳ تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز بلاروس به لهستان را ثبت کرده است. این نیرو در ادامه توییت خود خبر داده است که: "مرزبانان لهستانی همه این تلاش ها را خنثی کرده اند"

به گزارش خبرگزاری ها، رئیس جمهور لهستان روز سه شنبه گفت از قانونگذاران می خواهد درخواست دولت مبنی بر تمدید وضعیت فوق العاده در مرز شرقی این کشور با بلاروس را به دلیل افزایش مهاجران غیر قانونی، به مدت دو ماه دیگر تمدید کنند.

رییس جمهور دودا پس از جلسه بعدازظهر دیروز با مقامات ارشد امنیتی، در یک کنفرانس خبری گفت که تمدید ۶۰ روزه "در حال حاضر موجه به نظر می رسد."

لهستان و دیگر اعضای اتحادیه اروپا لیتوانی ، لتونی و استونی رهبر بلاروس الکساندر لوکاشنکو را متهم کرده اند که موجی از مهاجران غیرقانونی  که قصد ورود به این اتحادیه را دارند را به عنوان بخشی از آنچه مقامات "جنگ ترکیبی" بر علیه اتحادیه اروپا خوانده اند ، سازماندهی کرده است.

در ابتدای ماه جاری میلادی ، لهستان به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی از کشورهایی مانند عراق و افغانستان در بخشهایی از دو منطقه در امتداد مرز خود با بلاروس وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان