بیش از ۳۱ میلیون دوز واکسن کرونا در لهستان تزریق شده است

وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد تا روز جمعه در مجموع ۳۱۰۰۴۵۱۰ دوز واکسن کوید ۱۹ در لهستان به شهروندان تزریق شده است. این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر پس از تزریق واکسن دچار عوارض پس از تزریق واکسن شده اند که در مراکز درمانی مورد مراقبتهای پزشکی قرار گرفته اند. 

در طول روند واکسیناسیون در کشور از ابتدا تا کنون در مجموع تعداد ۵۳ هزار ۸۴۸ دوز واکسن  از بین رفته اند. تا روز جمعه در مجموع تعداد ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن و تعداد ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز دوز اول واکسن را دریافت کرده اند. 

طرح ملی واکسیناسیون بر علیه ویروس کوید ۱۹ همچنان با سرعت در تمام لهستان در جریان است. لهستان همچنین از حدود یک ماه پیش واکسیناسیون کودکان از سن ۱۲ سال را آغاز نموده است. 

لهستان در طرح ملی واکسیناسیون از واکسن های: فایزر، آسترا زنکا، مودرنا و واکسن یک دوزی جانسون استفاده می کند. دو هفته پیش دولت لهستان همچنین اعلام کرد که این کشور سفارشی شامل ۳۱ میلیون دوز از واکسن کرونا را به کمپانی فایزر داده است. این واکسن ها پیشاپیش و برای سال آینده سفارش داده شده اند و بر اساس اعلام دولت، این کشور سفارش تعداد بیشتری از این واکسن را در اینده در دستور کار خود دارد.  

روز جمعه لهستان تعداد ۷۶ مورد جدید از ابتلا به ویروس کوید ۱۹ را ثبت کرد. تعداد ۱۷ نفر نیز در روز جمعه جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند. 

نگارش و انتشار مطلب: وبلاگ لهستان.

بازنشر و اشتراک مطالب با ذکر منبع و قراردادن لینک منبع بلا مانع است. 

ما را به دوستان خود معرفی کنید. با سپاس.