بهترین مکان ها برای کایاک سواری در لهستان

فصل تابستان و گرمای هوا و همچنین تعطیلات تابستانی همواره بهترین فرصت برای لذت بردن از تفریحات و ورزش های آبی در لهستان می باشد. لهستان با دارا بودن رودخانه ها، دریاچه ها بسیار و خط ساحلی طولانی با دریای بالتیک همیشه یکی از بهترین مکان ها برای علاقه مندان به ورزش های آبی در فصل تابستان می باشد. 

امروز و در ادامه این مطلب قصد داریم  ۴ تا از بهترین مکان ها موجود در لهستان برای کایاک سواری را به شما معرفی کنیم.


۱: چارنا هانچا (Czarna Hancza) واقع در پارک ملی ویگیرسکی (Wigierski) 



رودخانه چارنا هانچا بی شک یکی از زیباترین و بهترین مکان های موجود در لهستان برای کایاک سواری است. آب این رودخانه بسیار شفاف و زلال می باشد و طبیعت اطراف رودخانه شامل درختان و علفزار های سرسبز به شما اجازه می دهد تا یک کایاک سواری به یادماندنی و دلپذیر را تجربه کنید. 

در طول مسیر رودخانه، کلبه ها و مکانهایی قرار دارند که به صورت فروشگاه های کوچک و رستوران ها فعالیت می کنند و گردشگران می توانند در طول مسیر از آنها استفاده کنند. اطراف این رودخانه همچنین محل بسیار مناسبی برای علاقه مندان به کمپینگ می باشد. 

۲: کروتینیا (Krutynie)


کروتینیا نام رودخانه ای واقع در منطقه مازوره (Mazury) می باشد. کروتینیا به خصوص مقصد بسیار خوبی برای کسانی است که مایلند چند روزی را در طبیعت سپری نمایند. بهترین و پرطرفدارترین نقطه برای آغاز کایاک سواری و ماجراجویی در این رودخانه، روستای کروتین (Krutyń)  می باشد.

کروتینیا پرطرفدار ترین و شلوغ ترین مسیر کایاک سواری در لهستان می باشد. بسیاری از علاقه مندان این رشته ورزشی هر ساله در این مکان به کایاک سواری می پردازند. اگر شما هم اهل کایاک سواری هستید و دوست دارید در کنار دیگر افراد این کار را انجام دهید، این بهترین گزینه برای شماست. 

۳: روسپودا (Rospuda)

سومین محلی که برای کایاک سواری به شما معرفی می کنیم رودخانه روسپودا است. این محل از سال ۲۰۰۷ مورد توجه بسیاری  از علاقه مندان کایاک سواری در لهستان قرار گرفت و به یکی از اصلی ترین مکان های توریستی ورزشی لهستان تبدیل شد. در سال ۲۰۰۷ احداث کنار گذر این رودخانه برای دوچرخه سواران به پایان رسید و دوچرخه سواران نیز میتوانند در طول مسیر این رودخانه و در کنار آن به دوچرخه سواری و پیاده روی بپردازند.

 البته به علت اینکه این منطقه جزو اماکن و پارک های محافظت شده از سوی منابع طبیعی لهستان است، احداث این کنار گذر و حضور گسترده مردم در این مکان باعث مخالفت ها و اعتراضات گسترده گروه های حامی محیط زیست در لهستان شد. 

۴: ودا و بردا (Wda & Brda) 

آخرین محل در لیست چهارگانه ما دو رودخانه خواهرخوانده یعنی ودا و بردا هستند که به دریاچه کاشوبه (Kaszuby) میریزند. این منطقه در غرب کشور لهستان واقع شده است و نزدیکی آن ها به شهر پوزنان و خطوط راه آهن آن ها را به در دسترس ترین و راحت ترین محل برای علاقه مندان به کایاک سواری تبدیل کرده است. 

موقعیت جغرافیایی و زیبایی های این مسیر موجب شده است هر ساله بسیاری از توریست های خارجی به خصوص از کشور آلمان برای کایاک سواری به این منطقه سفر کنند. 

این تنها چهار مسیر از تعداد بسیاری زیادی از رودخانه ها و دریاچه های لهستان با قابلیت کایاک سواری و تفریخات آبی است که به شما معرفی کردیم. اگر شما هم به این رشته ورزشی علاقه دارید به شما توصیه می کنیم که حتما از این مسیر ها دیدن کنید. طبیعت بکر و مثال زدنی این مناطق شما را شگفت زده خواهد کرد. 

نگارش و انتشار مطلب: وبلاگ لهستان.

بازنشر و اشتراک مطالب با ذکر منبع و قراردادن لینک منبع بلا مانع است. 

ما را به دوستان خود معرفی کنید. با سپاس.