۱۰ ماه زندان برای فردی که به سوی خانه ای در ورشو مواد محترقه پرتاب کرده بود

دادگاه محلی ورشو- شرودمیشچه فردی که پیشتر و در جریان راهپیمایی روز استقلال لهستان به سمت بالکن آپارتمانی در مرکز شهر ورشو مواد محترقه پرتاب کرده بود را به تحمل ۱۰ ماه زندان محکوم کرد. 

در جریان راهپیمایی سالانه ملی گرایان لهستانی که هر ساله در تاریخ ۱۱ ماه نوامبر برگذار می شود فردی به سوی بالکن آپارتمانی در مرکز شهر ورشو مواد محترقه پرتاب کرد که این امر موجب بروز آتش سوزی در بالکن این خانه شد. این رویداد توسط دوربین های افراد حاضر در صحنه فیلمبرداری شد و فیلم این واقعه به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی و همچنین شبکه های تلوزیونی پخش شده بود که باعث بروز بحث های گسترده ای در مورد رفتار شرکت کنندگان در این راهپیمایی شد. 

یک روز پس از آن پلیس لهستان موفق به شناسایی و دستگیری فرد مذکور شد و پرونده این فرد برای پاسخگویی در قبال  اعمال خود به دادگاه محلی ورشو ارجا داده شد. بالاخره و پس از گذشت چند ماه دادگاه محلی ورشو در بخش شرودمیشچه متهم را که پیوتر.ک نام دارد را به دلیل پرتاب مواد محترقه و ایجاد حریق و بروز خطر و نا امنی برای ساکنان ساختمان مجرم شناخت و رای خود را بر علیه این فرد اعلام کرد. 



بر اساس رای دادگاه پیوتر . ک  محکوم به تحمل ده ماه زندان شده است. همچنین این فرد بر اساس قانون محکوم به پرداخت خسارت ۴۲۹۷ زلوتی به مالک آپارتمان شد. از سوی دیگر و به دلیل جنبه عمومی جرم دادگاه فرد مذکور را به پرداخت جریمه ۵۷۴۲ زلوتی به خزانه دولت محکوم کرد. 

منزل مربوطه متعلق به هنرمند نقاش لهستانی بود که در طبقه پایینتر از آپارتمانی بود که به دلیل آویختن پرچم همجنس گرایان در حمایت از این گروه، مورد حمله قرار گرفت. این هنرمند از این واحد به عنوان محلی برای کار خود استفاده می کند. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان