شرط وزارت بهداشت برای ۱۸ ساله های خواهان واکسن کرونا

وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد، متولدین سال ۲۰۰۳ که امسال ۱۸ ساله می شوند تنها به شرط اینکه تاریخ تولدشان تا روز ۹ ماه (می)  باشد اجازه ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا را خواهند داشت و در غیر این صورت این گروه می بایست منتظر تصمیم گیری شورای پزشکی لهستان بماند. 

لهستان تنها به افرادی که دقیقا ۱۸ سال به بالا داشته باشند اجازه ثبت نام و دریاف واکسن بر علیه همه گیری ویروس کرونا را می دهد. متولدین سال ۲۰۰۳ امسال ۱۸ ساله می شوند و این در حالیست که مهلت طرح ثبت نام اینترنتی برای دریافت واکسن کرونا روز نهم می به پایان می رسد. 

از نظر قانونی افرادی که حتی یک روز بعد از این تاریخ متولد شده باشند هجده ساله شناخته نمی شوند و اجازه دریافت واکسن کرونا را نخواهند داشت. این در حالیست که هنوز هیچ یک از کمپانی های سازنده واکسن کرونا نتوانسته اند مجوز تزریق واکسن کرونا به کودکان را در اروپا دریافت کنند. 

هفته گذشته کمپانی فایزر رسما برای  واکسیناسیون کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله در اروپا درخواست صدور وجوز کرد. حال باید دید آیا آژانس دارویی اروپا این اجازه نامه را صادر خواهد کرد یا نه. پیش بینی می شود در صورت صدور این اجازه نامه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان از اول ماه جون آغاز شود.  

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان