واکسیناسیون بیست میلیون نفر تا پایان فصل بهار در لهستان

مقامات دولتی لهستان از جمله نخست وزیر ماتئوش موراویلسکی می گویند این کشور قصد دارد تا پایان فصل بهار بیست میلیون نفر از جمعیت ۳۸ میلیون نفری خود را بر علیه ویروس کوید ۱۹ واکسینه کند. 

تا امروز بیش از هفت و نیم میلیون نفر در لهستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این کشور در ماه فوریه ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا ساخت شرکت آسترا زنکا را خریداری کرد و دولت لهستان هفته گذشته اعلام کرد که این کشور همچنین تا کنون شش و نیم میلیون دوز واکسن از کمپانی آمریکایی J&J (جانسون اند جانسون) خریداری کرده است. انتقال این واکسن ها به لهستان از هفته گذشته آغاز شده است. گفتنیست واکسن های ساخت این شرکت به صورت یک دوز برای هر فرد می باشد و این امر می تواند به تسریع روند واکسیناسیون ملی در لهستان منجر شود. 

به منظور تسریع در روند انجام واکسیناسیون ملی در لهستان، وزارت بهداشت لهستان تصمیم گرفته است تا با انجام آموزش های لازم به افراد واجد شرایط این امکان را دهد که به تزریق واکسن کرونا در کشور بپردازند. از همین رو آموزش به پرسنل کادر پیراپزشکی در لهستان همچون فیزیوتراپ ها، فارماسیست ها و... برای انجام واکسیناسیون آغاز شده است.

یکی از طرح های دولت برای افزایش تعداد مکان های تزریق واکسن در کشور استفاده از داروخانه ها می باشد و بر اساس اعلام مسئولین به زودی واکسیناسیون افراد واجد شرایط از طریق داروخانه ها نیز انجام خواهد شد. 

وزارت بهداشت لهستان واکسیناسیون سراسری را به صورت مرحله ای و با اولویت سنی بیشتر در دستور کار خود دارد. پیش تر این کشور واکسیناسیون افراد سالخورده را با استفاده از واکسن های ساخت شرکت فایزر انجام داده است. هم اینک افراد در سنین بین ۴۰ تا ۶۹ سال می توانند با ثبت نام در وبسایت دولتی مربوطه نوبت دریافت واکسن کرونا را دریافت کنند. 

با توجه به طرح واکسیناسیون ۲۰ میلیون نفری دولت تا پایان فصل بهار به نظر میرسد شرایط در اوایل فصل تابستان به حالت قابل قبولی باز گردد. جمعیت کشور لهستان ۳۸ میلیون نفر می باشد که از این تعداد حدود ۷ میلیون نفر کودک و نوجوان می باشند که نیازی به ترزیق واکسن نخواهند داشت.

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان

ما را به دوستان خود معرفی کنید