بازداشت دو مهاجر غیر قانونی در مرز لهستان و اوکراین. یکی از ایران

گارد مرزبانی لهستان مانع از ورود دو مهاجر غیر قانونی ایرانی و سوریه ای در مرز Hrebenne از اوکراین به لهستان شد. علی رقم درخواست طرف لهستانی، اوکراین از پذیرش این دو مهاجر غیر قانونی خودداری کرده است. 

به گفته گارد مرزبانی لهستان، افسران گارد مرزی و خدمات گمرکی و مالیاتی در بازرسی از تریلی که از اوکراین به لهستان می رفت، دو مهاجر غیر قانونی را شناسایی کرده اند. هر دو فرد مرد، یکی ۲۶ ساله از سوریه و دیگری ۲۴ ساله از ایران می باشند. 

هر دو فرد به دلیل نداشتن مدارکی که به آنها اجازه ورود به لهستان را بدهد، پس از انجام آزمایش ویروس کرونا توسط گارد  مرزبانی لهستان بازداشت شده اند. 

واحد گارد مرزی در بیانیه ای اعلام کرد: "علی رغم درخواست انتقال مهاجران غیرقانونی به خدمات مرزی اوکراین، طرف اوکراینی از پذیرش آنها خودداری کرده است." 

آنطور که مشخص شد است، هر دو مهاجر می خواستند از طریق لهستان به هلند بروند. هر دوی آنها به عبور غیرقانونی از مرزهای کشور تفهیم اتهام شده اند که مجازات آن می تواند تا ۳ سال زندان باشد. دادگاه تصمیم گرفته است که آنها را فعلا  در یک مرکز محافظت شده مورد بازداشت قرار دهد.

دیگر متهم این پرونده یک شهروند 52 ساله از ترکیه - راننده کامیونی که مهاجران در آن سفر می کردند نیز توسط گارد مرزبانی لهستان تفهیم اتهام شده است. وی به كمك در عبور غیرقانونی از مرز متهم شد كه به همین دلیل وی می تواند در دادگاه به حداکثر سه سال زندان محکوم شود. پس از پایان دادگاه ، راننده ترک آزاد و اجازه ادامه سفر یافته است.

قانون پذیرش مجدد که لهستان آن را اجرا می کند، امکان انتقال افراد خارجی به کشور مبدا مهاجران غیرقانونی را ظرف ۴۸ ساعت فراهم می کند. اما در ابتدا باید ثابت شود که فرد خارجی از کشوری که مهاجران باید به آنجا منتقل شوند به لهستان رسیده است.    

تهیه و تنظیم خبر: وبلاگ لهستان