راننده اتوبوس شهری ورشو که با اتوبوس پر از مسافر از روی پل سقوط کرد تحت تاثیر مواد مخدر بوده است

راننده بیست و چند ساله اتوبوس شهری ورشو که روز پنجشنبه با برخورد به گاردریل اتوبان S8 از روی پل به پایین سقوط کرد، بازداشت شد. قبلاً روز پنجشنبه گزارش شده بود که راننده دارای گواهینامه های مناسب و لازم بوده و در هنگام تصادف هوشیار بوده است ، اتوبوس های شهری در ورشو دارای دستگاه نفس گیر (دستگاه های تست الکل) خودکار راننده هستند. اتوبوس ها بدون آزمایش تنفسی الکل قابل راه اندازی نمی باشند.  با این حال ، آزمایش های بعدی خون و ادرار نشانگر آثار مواد مخدر در بدن راننده  بوده اند، همچنین در کیف پولی که به احتمال بسیار زیاد متعلق به راننده می باشد  و در کابین راننده یافت شده است مقادیری مواد مخدر آمفتامین یافت شده است. 
تحقیقات در مورد این حادثه توسط دادستانی منطقه ای در ورشو در حال انجام است. از آنجایی که این حادثه منجر به یک فاجعه رانندگی و ترافیکی شده است و یک نفر تا کنون جان خود را در این حادثه از دست داده است، در صورت اثبات گناهکار بودن راننده، وی می تواند با مجازات تا ۱۲ سال زندان روبرو شود. دادستانی اکنون منتظر نتایج رسمی آزمایشات سم شناسی پزشکی قانونی است.
یادآوری می کنیم که پس از سقوط اتوبوس خط ۱۸۶ از روی پل و پاره شدن به دو نیم ، یک زن ۷۰ ساله کشته شد و ۱۷ نفر دیگر مجروح شدند. در بین مجروحان دو نوجوان و یک زن باردار وجود دارند. حال حداقل سه تن از مجروحین همچنان وخیم گزارش می شود.


تهیه و تولید محتوا: وبلاگ لهستان