لهستان تاریخ جدیدی را برای رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری تعیین می کند

رئیس کمیسیون انتخاباتی کشور اعلام کرد که لهستان پس از لغو رای گیری که قرار بود روز یکشنبه گذشته برگزار شود، تاریخ جدیدی را برای انتخابات ریاست جمهوری خود تعیین خواهد کرد. پیش از این قرار بود انتخابات ریاست جمهوری لهستان در روز یکشنبه دهم ماه می برگزار شود. شیوع ویروس کرونا و بی برنامگی مطلق دولت لهستان و مخالفت گروه های اپوزیسیون سرانجام منجر به لغو انتخابات در تاریخ مقرر گردید. 
سیلوستر مارچینیاک روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که سخنگوی پارلمان الچبیتا ویتک دو هفته فرصت دارد تا تاریخ برگزاری انتخابات جدید را اعلام کند ، که به گفته وی باید ظرف ۶۰ روز از زمان اعلام این انتخابات برگزار شود.
در اوایل روز یکشنبه ، کمیسیون ملی انتخابات لهستان (PKW) در بیانیه ای گفت که در رای گیری که برای ۱۰ می برنامه ریزی شده بود "امکان رای گیری برای نامزدها وجود نداشته است."

هفته گذشته مارچینیاک اعلام کرده بود که انتخابات ریاست جمهوری لهستان در تاریخ ۱۰ ماه می "به دلایل قانونی و سازمانی" برگزار نمی شود.
در همین حال ، قانونگذاران لهستان روز پنجشنبه به طور قطعی طرحی را برای شهروندان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور از طریق صندوق رأی در اواخر سال جاری تصویب کردند.
این قانون ، که محافظه کاران حاکم لهستان می گویند ، قصد دارد تا در میان همه گیری ویروس کرونا ، ایمنی رای دهندگان را حفظ کند ، متعاقبا توسط رئیس جمهور آندژی دودا به تصویب قانون رسید.