نگرانی از شیوع ویروس کورونا به نقاط دیگر جهان

ویروس جدید کورونا از چین بسیار سریع در حال گسترش است و این احتمال وجود دارد که لهستان را نیز تهدید کند. این ویروس  از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و حتی می تواند منجر به مرگ شود. بدترین مورد در باره این ویروس این است که علائم ابتلا به این ویروس همانند مشخصه های سرماخوردگی است بنابراین شناسایی افراد مبتلا بسیار دشوار است.
تا کنون ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر به این ویروس تایید شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا هم مشاهده شده است. 
 در ادامه برای شما خواهیم گفت که این ویروس چگونه با ما حمله میکند و علائم این بیماری چیست. 


تعداد زیادی نمونه از بیماران مبتلا به این ویروس در آزمایشگاه‌های چین و سازمان جهانی بهداشت بررسی شده و متخصصان این ویروس را از خانواده "ویروس کورونا" شناخته‌اند.تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا کشف شده بود و با مورد اخیر تعداد آن به هفت می‌رسد. این نوع ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.
سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از هشت‌هزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر از آنها در جهان شد.
تحقیقات نشان می‌دهد که کدهای ژنتیکی این ویروس نزدیکی زیادی به ویروس سارس دارد.ویروس کرونا علائمی کاملاً غیرمعمول را نشان می دهد که به راحتی می تواند با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود. متأسفانه عدم هوشیاری حتی می تواند منجر به مرگ شود. تاکنون ۱۷ مورد تلفات مبتلایان به این ویروس در چین گزارش شده است که همه گیری آن در شهر چینی ووهان رخ داده است. این ویروس در ۵ تا ۶  روز توسعه می یابد.

علائم آلوده شدن به ویروس کورونا که در فرد آلوده ظاهر می شود:
  • تب شدید
  • سر درد 
  • گلو درد و سرفه 
  • احساس خستگی
  • بی اشتهایی

اگر علائم ویروس چینی کورونا ( 2019-nCoV) در شما ظاهر شد ، فوراً به بیمارستان بروید. 

توصیه های متخصصان برای عدم بتلا به ویروس:
  •  توصیه می شود گوشت و تخم مرغ را به خوبی طبخ کنید.
  • از تماس با حیوانات و افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا را نشان می دهند، خودداری کنید.
  • در صورت شیوع بیماری در کشور محل زندگیتان از ماسک استفاده کنید. 
  • از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری نمایید. 
  • دستهای خود را به صورت مرتب بشویید.

راه درمان ویروس کرونا چیست؟

درمان خاصی وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است. بیشتر اوقات علائم به خودی خود از بین می‌رود؛ متخصصان هم توصیه می‌کنند که در این باره مراقبت‌های بیشتری انجام شود. اگر علائم بدتر از سرماخوردگی است، حتما باید به پزشک مراجعه شود.
پزشکان می‌توانند با تجویز داروی درد یا تب، علائم را تسکین دهند. دستگاه بخور یا دوش گرم می‌تواند به گلو درد یا سرفه کمک کند. نوشیدن مایعات زیاد، استراحت و خواب کافی تا حد امکان همچنین می‌تواند در درمان این ویروس موثر باشد.