با گسترش ویروس کرونا در چین ، فرودگاه ورشو اقدامات احتیاطی را انجام می دهد

فرودگاه بین المللی شوپن ورشو در واکنش به تهدید جدید ویروس کرونا از چین اقدامات احتیاطی را در دستور کار خود قرار می دهد.مقامات فرودگاه روز جمعه اعلام کردند مسافرینی که مستقیماً از چین سفر می کنند موظفند فرم ویژه ای را پر کنند که به سرویس خدمات اضطراری امکان تماس با آنها را می دهد.
به گفته مقامات چینی ، ویروس جدید کرونا ایجاد کننده ذات الریه ، اولین بار در شهر ووهان ، مرکز چین کشف شده است. این ویروس تا کنون باعث مرگ ۴۲ نفر شده است. هم اکنون بیش از ۸۰۰ نفر به آن آلوده هستند و مواردی نیز در تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی ، تایوان و همچنین ایالات متحده شناسایی شده است.
همچنین مقامات فرانسه امروز گزارش داده اند که سه نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند، بنابراین می بایست منتظر کشف موارد جدید در دیگر کشور های اروپایی بود. 


هم اینک مقامات ووهان اقداماتی را برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس از جمله لغو جشن های سال نو و محدودیت های سفر اعلام کرده اند. همچنین دولت چین حدود ۵۸ میلیون نفر از شهروندان این کشور را قرنطینه کرده است. 
یاروسواف پینکاس ، رئیس بازرس بهداشت لهستان ، روز سه شنبه در گفتگو با رادیو لهستان اعلام کرد که تجهیزات و خدمات کشور آماده مقابله با شرایط احتمالی بروز این ویروس در لهستان می باشند. وی همچنین شهروندان را به آرامش و هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کرد. 
فرودگاه شوپن در ورشو تنها فرودگاه در لهستان است که دارای خط پروازی مستقیم با چین است. خطوط هوایی لهستانی LOT و شرکت هواپیمایی چینی ایرچاینا پروازهای منظم به پکن و بلعکس را انجام می دهند.