با این روش ها با افسردگی ناشی از زمستان مقابله کنید

فصل زمستان بخاطر سردی هوا و کاهش تابش خورشيد و نور روز باعث افسردگی انسانها ميشود. افسردگی در صورتی که ادامه پيدا کند تبديل به يک بيماری اساسی شده و مشکلات بسياری برای فرد و خانواده درست خواهد کرد.
همچنين با گسترش شهرنشينى، بيمارى هاى اعصاب و روان نيز افزايش بسيارى يافته که از افسردگی ريشه ميگيرد. شمار آدم هايى كه براى آرامش اعصابشان به كلينيك هاى روانپزشكى ميروند هم روزبه روز در حال افزايش است و کشوهای آشپزخانه پر از داروهاى آرام بخشى شده كه براى رفع خستگى و تنش هاى روزانه خورده ميشوند.
از آنجا كه مصرف داروهاى شيميايى در درازمدت عوارض مخربى بر بدن مى گذارد توصيه مى شود، برای پيشگيرى و درمان اختلالات عصبى و رفتارى از خوراکی های آرام بخش استفاده كنيد:

گوشت قرمز: گرچه به دليل چربى بالا زياد توصيه نمى شود، ولى تريپتوفان بالايى دارد و جزء غذاهاى آرام بخش به شمار مى رود. (تريپتوفان پيش ساز سروتونين بوده كه آرامش عميقى در بدن ايجاد كند.)
شير: بهترين آرام بخش طبيعى است. حاوى سروتونين بوده و در كاهش تنش هاى روحى و اضطراب نقش فوق العاده اى ايفا مى كند.

جو دوسر: مصرف جو به شكل هاى مختلف (نان جو، سوپ جو) به دليل مقادير فراوانى ويتامين گروه ب و فلاونوئيد كمك بزرگى به درمان افسردگى مى كند.
سويا: دانه هاى روغنى به ويژه سويا به خاطر وجود چربى هاى امگا تاثير خاصى برعملكرد سيستم عصبى و رفع خستگى و تنش هاى روحى دارد.
ماهى: تاثير فوق العاده اى بر سلامت سلول هاى مغز دارد. مقادير بالايى اسيد چرب امگا۳ و امگا۶ دارد به همين خاطر در رژيم غذايى زنان به ويژه زنان باردار بسيار توصيه مى شود.