آمار جدید ۲۰۲۱: بیش از ۲۸۰ هزار خارجی با کارت اقامت در لهستان

بنا بر گزارش جدید اداره آمار لهستان با توجه به داده های ادارات مهاجرت تمامی استان ها، در سه ماهه اول سال ، تعداد خارجیانی که دارای مجوز اقامت معتبر در لهستان بوده اند تقریبا ۵ درصد افزایش یافته است.

در ابتدای ماه آوریل تعداد ۴۷۸.۵ هزار نفر خارجی با اقامت های موقت و دائم در لهستان سکونت گزیده اند. بر اساس داده های دفتر امور خارجی ها ، تعداد شهروندان اوکراین ، بلاروس و گرجستان بیشترین افزایش را داشته است.

از تعداد ۴۷۸.۵ هزار خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر تا اول آوریل ۲۰۲۱ بوده اند ، بزرگترین گروهها شهروندان: اوکراین ۲۶۱ هزار نفر، بلاروس ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر، آلمان ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر، ویتنام ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر، هند ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر، ایتالیا ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر، گرجستان ۸ هزار و ۴۰۰ نفر، چین ۶ هزار و ۹۰۰ نفر - و بریتانیا ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده اند. 

در سه ماهه اول سال  ۲۰۲۱، تعداد اتباع خارجی دارای مجوز اقامت معتبر ۲۱ هزار نفر افزایش یافته است. بیشترین افزایش در بین خارجیانی که در لهستان مستقر شده اند مربوط به شهروندان: اوکراین ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر است. بلاروسی ها با هزار و ۸۰۰ نفر و گرجستانی ها  با ۵۰۰ نفر  در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند. 


بر اساس این آمار بیشترین تعداد خارجی های مقیم لهستان، ساکن استان Mazowieckie ( استان پایتخت) با ۱۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر می باشند. پس از آن استانهای Małopolskie با ۵۷ هزار و ۷۰۰ نفر و Wielkopolskie با ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر و Dolnośląskie با ۳۹هزار نفر در صدر استانهایی هستند که خارجی ها در آنها درخواست اقامت داده اند.

داده های فوق شامل افرادی که به صورت موقت و با انواع ویزا در لهستان حضور دارند نمی شود. همچنین این آمار شامل افرادی که به علت شرایط ویژه همه گیری ویروس کرونا همچنان در لهستان ساکن هستند نمی شود. 

تهیه خبر و نگارش: وبلاگ لهستان