پایان کار ورزشکاران لهستانی در المپیک با ۱۴ مدال

کاروان ورزشی لهستان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب ۱۴ مدال از این مسابقات، به کار خود پایان داد. ورزشکاران لهستانی در مجموع موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۵ مدال برنز این مسابقات شدند. با این حساب لهستان در پایان مسابقات المپیک توانست در رده هفدهم جدول رده بندی المپیک قرار گیرد. این بهترین نتیجه ای است که لهستان در یک قرن اخیر در المپیک به دست آورده است. 

ورزشکاران لهستانی در رشته های پرتاب چکش مردان، پرتاب چکش زنان، پیاده روی سرعتی ۵۰ کیلومتر مردان و دو چهار در ۴۰۰ متر ترکیبی  توانستند به مدال طلا دسب یابند.

همچنین کاروان ورزشی لهستان در رشته های قایقرانی چهار نفره زنان، کایاک دو نفره زنان ۵۰۰ متر، قایقرانی بادبانی زنان، پرتاب نیزه زنان و دو چهار در ۴۰۰ متر زنان موفق به کسب مدال های نقره این دوره از مسابقات شد. 

۵ مدال برنز کاروان ورزشی لهستان نیز در رشته های کشتی فرنگی ۹۷ کیلوگرم مردان، پرتاب چکش زنان، دو ۸۰۰ متر مردان، پرتاب چکش مردان و قایقرانی K-4 پانصد متر زنان به دست آمد. 

با این حساب زنان لهستانی با کسب ۸ مدال از ۱۴ مدال لهستان نقش بسیار پر رنگی در این دوره از مسابقات المپیک برای لهستان بازی کردند.

تولید محتوا و نگارش خبر: وبلاگ لهستان