بازگشایی مدارس به حالت عادی در سال تحصیلی جدید در لهستان

آندری دودا رییس جمهور لهستان روز دوشنبه اعلام کرد: با توجه به کاهش روزانه تعداد مبتلایان و جان باختگان ویروس کوید ۱۹ و افزایش روزافزون تعداد افراد واکسینه شده در کشور، مدارس این کشور از روز اول سپتامبر به صورت عادی ( حضوری و تمام وقت ) سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد. 

دودا در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه نخست وزیر ماتئوش مراویلسکی و دیگر وزرای کابینه در یک نشست ویژه در کاخ ریاست جمهوری در ورشو پس از بحث و گفتگو در مورد آمادگی برای شروع  سال تحصیلی جدید گفت: 

 "هیچ برنامه ای برای قرنطینه یا هرگونه سیستم آموزشی خاص ، ترکیبی یا غیره وجود ندارد."

وی با اشاره به اینکه تغریبا ۱۹ میلیون لهستانی هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این تعداد به صورت روزانه در حال افزایش است اعلام کرد که نگرانی برای شروع سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و تمام وقت وجود ندارد و این کشور آماده بازگشت کودکان و نوجوانان به مدارس است. وی افزود مدارس و مراکز آموزشی پیش تر از سوی دولت به مقادیر مورد نیاز ماسک های صورت، دستکش، مواد ضدافونی کننده و دما سنج تجهیز شده اند. 

شروع واکسیناسیون دوز سوم ویروس کرونا در لهستان

وزارت بهداشت لهستان روز دوشنبه اعلام کرد تعداد ۱۵۱ مورد جدید از ابتلا به کوید ۱۹ در این روز به ثبت رسیده است و امروز هیچ فردی به دلیل کرونا جان خود را از دست نداده است.  

تا امروز لهستان نزدیک به ۳۷ میلیون دوز واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق کرده است. روند واکسیناسیون در این کشور همچنان با سرعت در جریان است و تا کنون بیش از ۴۹ درصد از کل جمعیت کشور به صورت کامل در مقابل ویروس کوید ۱۹ واکسینه شده اند. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان