پنج میلیون نفر در لهستان واکسن کرونا دریافت کرده اند

مقامات مسئول در لهستان امروز اعلام کردند که تا امروز پنج میلیون نفر در لهستان واکسن کرونا دریافت کرده اند. بر اساس داده های وزارت بهداشت لهستان در مجموع تعداد ۵۰۹۲ نفر از افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند دچار عوارض بعد از دریافت واکسن شده اند. همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که از ابتدای  شروع طرح ملی واکسیناسیون تا امروز تعداد ۶۲۸۶ دوز واکسن از بین رفته است. 

در واکنش به عدم حضور برخی افرادی که برای دریافت واکسن ثبت نام کرده اند ولی در روز و زمان مقرر برای دریافت واکسن در محل حضور نیافتند، وزارت بهداشت لهستان اعلام کرد که افرادی که در طرح واکسیناسیون ثبت نام کرده و محل و زمان دریافت واکسن به آنها اعلام شده است در صورت عدم حضور، تا پایان طرح واکسیناسیون دیگر شانسی برای دریافت واکسن نخواهند داشت و اسامی آنها به لیست آخرین گروه دریافت کنندگان واکسن انتقال خواهد یافت. 

هفته کذشته انتشار اخباری از متوقف کردن واکسیناسیون با واکسن آسترا زنکا از سوی برخی کشور های اتحادیه اروپا به دلیل خطرات احتمالی این واکسن برای برخی دریافت کنندگان، باعث شد تا برخی افراد که پیشتر در طرح واکسیناسیون ثبت نام کرده بودند از تصمیم خود منصرف شوند و برای دریافت واکسن مراجعه نکنند.

دولت لهستان امروز اعلام کرد که این کشور در شش ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تعداد چهار میلیون و پانصد هزار دوز واکسن از کمپانی آمریکایی J&J را به کشور وارد خواهد کرد. واکسن های این کمپانی بر خلاف واکسن های دیگر به صورت یک دوز برای هر فرد طراحی و ساخته شده اند. 

با نگاهی به داده های دولت لهستان به نظر میرسد این کشور تا کنون بیش از تعداد جمعیت ۳۸ میلیونی خود واکسن کرونا خریداری کرده است ولی عدم تحویل به موقع واکسن ها از سوی کمپانی های سازنده باعث کندی در روند واکسیناسیون شده است. هفته گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به عدم تحویل تعداد مقرر و به موقع واکسن از سوی کمپانی انگلیسی-سوئدی آسترا زنکا این کمپانی را به جریمه و اعمال تحریم در اتحادیه اروپا تهدید کرد. پیشتر کارخانه سازنده واکسن های این کمپانی در هندوستان اعلام کرده بود که این کارخانه با کمبود مواد اولیه برای تهیه و ساخت واکسن کرونا مواجه است. 

تهیه و نگارش خبر: وبلاگ لهستان



ما را به دوستان خود معرفی کنید