برنامه لهستان برای بازگشایی تدریجی زمین های بازی، اماکن و مسابقات ورزشی

لهستان قصد دارد از روز چهارم ماه می مجدداً مکان های ورزشی و زمین های بازی در فضای باز را بازگشایی کند همچنین بر اساس اعلام مقامات قرار است بازی های لیگ برتر فوتبال نیز از پایان ماه آینده از سر گرفته شوند. از هفته گذشته و طی طرح کاهش محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا استفاده از پارک ها و جنگل ها در لهستان آزاد اعلام شده بود ولی استفاده از زمین های بازی کودکان در پارک ها همچنان ممنوع اعلام شد.
تا روز شنبه ، کشور لهستان با جمعیت ۳۸ میلیونی ، یازده هزار و شصت و هفت نفر مورد ابتلا و ۴۹۹ مورد فوت را گزارش کرده بود.
ماتئوش موراویلسکی نخست وزیر روز شنبه گفت: "ورزش بخش مهمی از اقتصاد ملی است که به بهبود سلامتی کمک می کند و ما می دانیم که چقدر مهم است که روند عادی سازی در این زمینه را احیا کنیم."

وی افزود: مرحله بعدی کاهش محدودیت های ورزشی شامل بازگشایی سالن های ورزشی سرپوشیده و به دنبال آن استخرها و کلوپ های بدنسازی است.
لهستان همچنین اجازه خواهد داد تا بازی های لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر در اواخر ماه می و مسابقات اتومبیل رانی   در اواسط ژوئن برگزار شود.
موراویلسکی افزود: دو مرکز ورزشی ویژه برای ورزشکاران لهستانی که برای بازی های المپیک در توکیو آماده می شوند ، راه اندازی شده است. بازی های المپیک ژاپن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.