لهستان نیز پرواز هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ مکس را ممنوع کرد

هواپیمایی دولتی لهستان با یک روز تاخیر پرواز هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ مکس خود را متوقف کرد. این در حالیست که اکثر کشور ها یک روز پیش از این پرواز این مدل از هواپیماها  را در کشورهایشان تا مشخص  شدن مشکلات فنی این مدل ممنوع اعلام کردند
بعد از دو حادثه سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ طی یک سال بسیاری  از کشور ها استفاده و پرواز این نوع هواپیما ها را در آسمان کشورشان ممنوع اعلام کردند. 

با سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی در روز یکشنبه، همه ۱۵۷ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.پارسال نیز حادثه مشابهی برای همین مدل بوئینگ در خطوط هواپیمایی اندونزی اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن ۱۸۹ سرنشین آن شد.
یک شاهد عینی به خبرنگاران گفته است در حادثه اتیوپی، هواپیما با دماغه خود به زمین خورده است، در حالی که دم آن به سمت بالا بود. پیش‌بینی می‌شود علت سقوط هر دو هواپیما که اتفاقا نو بوده‌اند، نقص فنی باشد.
در تحقیقات بازرسان و پژوهشگران آژانس امنیت ترابری اندونزی در مورد سقوط ۷۳۷ مکس ۸ هواپیمایی لاین‌ایر، تمرکز اصلی بر این بود که آیا اطلاعات اشتباه از سنسورهای هواپیما سبب شده تا نوک هواپیما دائم به‌سوی زمین متمایل شود یا نه؛ موضوعی که در نهایت به سقوط هواپیما انجامید.

با این حال، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که پرواز این نوع هواپیماها ایمن است، اگرچه تحقیقات پیرامون حوادث سقوط هواپیماها ادامه دارد.
هواپیمایی دولتی لهستان LOT تعداد ۵ فروند از این مدل هواپیما را در اختیار دارد و سفارش خرید ۷ فروند دیگر از همین مدل را نیز داده است. حال با توجه به این حادثه باید دید آیا این شرکت همچنان خواستار خرید این ۷ فروند باقیانده از قراردادش با بویینگ است یا خیر.