پاسخ موگرینی به سوال درباره عدم شرکت او در کنفرانس ورشو

فدریکا موگرینی سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی امروز در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگاران مبنی بر دلایل عدم شرکت در کنفرانس ورشو اعلام کرد که او امروز پنجشنبه باید در کنفرانس ناتو در بروکسل شرکت کند و وی این موضوع را پیش تر به اطلاع مقامات لهستانی و آمریکایی رسانده است. 
در ادامه از موگرینی سوال شد که چرا او از بین اجلاس ورشو و کنفرانس ناتو در بروکس شرکت در کنفرانس ناتو را انتخاب کرده است. وی در پاسخ به این سوال گفت: 
من دوستان لهستانیمان را از این موضوع مطلع کرده بودم. من از زمانی که این مسئولیت را در اتحادیه اروپا بر عهده گرفته ام تا کنون در تمامی نشست های ناتو شرکت داشته ام و هیچ یک از این نشست ها را از دست نداده ام و همچنین اولویت سیاسی من موضوع همکاری های ناتو و اتحادیه اروپا است. 
موگرینی اعلام کرد که او این تقارن زمانی بین دو اجلاس را به اطلاع وزیر امور خارجه لهستان و نخست وزیر این کشور و همچنین مارک پومپئو رسانده است. او اعلام کرد پمپئو روز چمعه در بروکسل خواهد بود و با وی دیدار خواهد کرد. موگرینی هدف از این دیدار را همکاری های دو جانبه اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کرد. 
او اضافه کرد که طرفین لهستانی و آمریکایی به خوبی از اهمیت اجلاس ناتو برای اتحادیه اروپا آگاهند و به همین دلیل است که او امروز بجای ورشو در بروکسل است.