حزب حاکم قانون و عدالت تغییرات جدید در قانون 500+ را اعلام کرد

حزب راست گرای حاکم لهستان موسوم به قانون و عدالت PIS تغییرات در قانون پرداخت کمک هزینه ماهیانه کودکان را اعلام کرد. تا پیش از این بر اساس این قانون که به 500+ معروف است خوانواده هایی که دارای حداقل دو فرزند هستند ماهیانه مبلغ 500 زلوتی از دولت دریافت می کنند و اگر تعداد کودکان بیش از 2 باشد به ازای هر کودک اضافه 500 زلوتی اضافه تا سن 18 سالگی ماهیانه به کودکان پرداخت می شود.


اما یاروسواف کاچینسکی رهبر حزب قانون و عدالت  امروز از تغییرات جدید در این قانون خبر داد. به گفته ایشان بر اساس تغییرات جدید از این پس خوانواده هایی که حتی فقط یک فرزند دارند نیز می توانند کمک هزینه 500+ را دریافت کنند. وی همچنین اعلام کرد که بر اساس طرحی دیگر افراد زیر سن 26 سال از پرداخت مالیات بر درآمد خصوصی معاف خواهند شد. 
همچنین مزایای اضافی سالانه 1100 زلوتی برای بازنشتگان اعمال خواهد شد و خطوط اتوبوس بیشتری برای اتصال به شهر های کوچکتر راه اندازی خواهد شد. 
نخست وزیر ماتئوش موراویتسکی نیز اعلام کرد که ارزش کل هزینه تعهدات اعلام شده بین 30-40 میلیارد زلوتی برآورد شده است. 
رئیس دفتر نخست وزیر لهستان، میشل دوورچیک ، نیز امروز اعلام کرد که  "پول لازم  برای انجام این وعده ها در حال حاضر در بودجه سال جاری اختصاص داده است."
نخست وزیر موراویتسکی  همچنین در ادامه افزود که این برنامه در جهت اجرای سیاست هایی است که طبقه متوسط جامعه لهستان را از سطح زندگی اروپایی برخوردار خواهد کرد. وی افزود برنامه های دولت در ماه جون و جولای راسما اعلام خواهند شد. 

برای خواندن مطالب دیگر اینجا کلیک کنید.